Ruim twee maanden geleden begon mijn afstudeerstage bij Continews, als ik dit aan mensen in mijn omgeving vertel is de eerste vraag vaak: ‘’Wat voor een bedrijf is dat dan?’’. En het heeft even geduurd tot ik een goed antwoord klaar had liggen.
PR-bureau
Het meest voor de hand liggende antwoord is natuurlijk: ‘’een PR-bureau!’’, maar al snel werd mij duidelijk dat Continews toch niet helemaal in dat hokje past. De eerste vraag wordt namelijk snel opgevolgd met ‘’wat doet een PR-bureau dan?’’ en dat antwoord is niet genoeg om alle werkzaamheden te omvatten.
‘’Weer een dagje persberichten maken en versturen’’
Veel mensen associëren een PR-bureau namelijk alleen met persberichten, maar daar stopt het natuurlijk niet. Zo zei een vriend van mij ‘’oh geen scriptie vandaag maar weer een dagje persberichten maken en versturen?’’. Ik snap de aanname, maar een PR-bureau is veel meer dan dat.
Proactief nieuws genereren
En misschien ben ik na twee maanden vol enthousiasme al wat minder objectief, maar naar mijn mening is Continews nog meer dan een PR-bureau. Waar persberichten een middel zijn, maar relaties centraal staan. Hoe komt jouw nieuws immers in de vakmedia als een persbericht niet bij de juiste persoon terecht komt? En als je eens per onbepaalde tijd in het nieuws verschijnt, blijf je bij de consument ook maar moeilijk hangen. Daarom creëert Continews proactief nieuws, om organisaties maandelijks in de media te laten verschijnen. En daarbij houd ik mij bezig met items pitchen, relaties bouwen en onderhouden, klantcontact, resultaat, oh, en natuurlijk met het schrijven van persberichten ;).
Zoekwoorden: persbericht(en), PR-bureau, vakmedia, maandelijks in de media
Zoekopdrachten: Wat doet een PR-bureau?