PR: meer dan alleen een persbericht

Ruim twee maanden geleden begon mijn afstudeerstage bij Continews, als ik dit aan mensen in mijn omgeving vertel is de eerste vraag vaak: ‘’Wat voor een bedrijf is dat dan?’’. En het heeft even geduurd tot ik een goed antwoord klaar had liggen.
Author ContiNews
Date 22 april 2022
Categorie Blogs & Vlogs
Afbeelding bij PR_ meer dan persbericht (1)
Date 22 april 2022
Categorie Blogs & Vlogs

Ruim twee maanden geleden begon mijn afstudeerstage bij Continews, als ik dit aan mensen in mijn omgeving vertel is de eerste vraag vaak: ‘’Wat voor een bedrijf is dat dan?’’. En het heeft even geduurd tot ik een goed antwoord klaar had liggen. 

 

PR-bureau

Het meest voor de hand liggende antwoord is natuurlijk: ‘’een PR-bureau!’’, maar al snel werd mij duidelijk dat Continews toch niet helemaal in dat hokje past. De eerste vraag wordt namelijk snel opgevolgd met ‘’wat doet een PR-bureau dan?’’ en dat antwoord is niet genoeg om alle werkzaamheden te omvatten. 

 

‘’Weer een dagje persberichten maken en versturen’’

Veel mensen associëren een PR-bureau namelijk alleen met persberichten, maar daar stopt het natuurlijk niet. Zo zei een vriend van mij ‘’oh geen scriptie vandaag maar weer een dagje persberichten maken en versturen?’’. Ik snap de aanname, maar een PR-bureau is veel meer dan dat. 

 

Proactief nieuws genereren

En misschien ben ik na twee maanden vol enthousiasme al wat minder objectief, maar naar mijn mening is Continews nog meer dan een PR-bureau. Waar persberichten een middel zijn, maar relaties centraal staan. Hoe komt jouw nieuws immers in de vakmedia als een persbericht niet bij de juiste persoon terecht komt? En als je eens per onbepaalde tijd in het nieuws verschijnt, blijf je bij de consument ook maar moeilijk hangen. Daarom creëert Continews proactief nieuws, om organisaties maandelijks in de media te laten verschijnen. En daarbij houd ik mij bezig met items pitchen, relaties bouwen en onderhouden, klantcontact, resultaat, oh, en natuurlijk met het schrijven van persberichten ;). 

 

Zoekwoorden: persbericht(en), PR-bureau, vakmedia, maandelijks in de media

Zoekopdrachten: Wat doet een PR-bureau?

 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media