PR of klanten- en klachtenservice?

Als een journalist je benadert voor nieuws dat zich kritisch uitlaat over jouw bedrijf of organisatie, en die journalist vraagt naar jullie reactie, hoe ga je daar dan mee om? Ik licht de casus hieronder toe en geef mijn eigen inzicht.
Author Bram Hof
Date 10 oktober 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Bram Hof
Foto Bram Hof
Date 10 oktober 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Bram Hof

Redactieleden of journalisten nemen contact met je op. Zij zijn door een ontevreden consument benaderd en vragen nu naar jouw kant van het verhaal voor hun rubriek over ontevreden consumenten. Theoretische wijsheid in dit soort situaties is meewerken. Als je meepraat, kan je het gesprek sturen met jouw kant van het verhaal. Doe je dat niet, dan wordt er over jou gepraat en heb je zelf geen invloed meer op het verhaal dat zich vormt.  

 

Maar je schept dan wel een precedent. Een volgende keer weet diezelfde redactie of journalist jou weer te vinden met vragen over een ontevreden consument. Zeker wanneer je als PR-adviseur of -bureau namens jouw opdrachtgevers het perscontact doet, is dat voor media met dit soort rubrieken een uitkomst. Aan jou hebben ze iemand die de capaciteit en de opdracht heeft om met een reactie te komen. Een soort klanten- en klachtenservice met een omweg. 

 

Wat je niet wilt als PR-adviseur, is een continue stroom van nieuws over jouw opdrachtgever in verband met ontevreden consumenten. Waar de theoretische wijsheid van meepraten misschien geldt voor een enkel geval, kan het op termijn een onwenselijke PR-situatie veroorzaken. Hoe rijm je theorie met de praktijk? Wat mij betreft komt het neer op maatwerk. Toch handig dan, een PR-adviseur met capaciteit en opdracht!  

 

Kan ik jouw bedrijf ook helpen met PR-maatwerk? Neem dan contact met mij op. 

Tags BtB | BtC
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media