Het voorlopige regeerakkoord is afgelopen week uitgekomen. Een van de opvallende plannen is het afschaffen van de salderingsregeling per 1 januari 2027. Deze maatregel heeft de zonne-energiebranche flink in beweging gezet. Continews staat bekend om zijn proactieve aanpak en werkt graag met opdrachtgevers om in te spelen op de actualiteit. Samen met Soly hebben we een enquête uitgevoerd om de mening van de consument te peilen. De resultaten van deze enquête zijn door landelijke media opgepakt, waaronder AD, Brabants Dagblad en Tubantia.
Dit is een schoolvoorbeeld van de manier waarop wij bij Continews graag werken. Door proactief in te spelen op relevante ontwikkelingen en data te genereren die aansluiten bij de kernactiviteiten van onze klant, weten we telkens weer de aandacht van de media te trekken. In dit geval hebben we de zorgen van consumenten rondom de afschaffing van de salderingsregeling weten om te zetten in waardevolle publiciteit voor Soly. Het is goed om deel te nemen aan deze discussie die grootschalig speelt.