Uitkomst van Zelf Doen: een zeer solide plan en de skills om het waar te maken

September staat bij ons in het teken van een van onze nieuwe diensten: het Bij- en omscholingstraject ‘Zelf Doen’. Dit is een 12-weeks programma om één of meerdere medewerkers bij of om te scholen op het gebied van storytelling, PR en marketingcommunicatie.
Author ContiNews
Date 7 september 2020
Categorie Blogs & Vlogs

September staat bij ons in het teken van een van onze nieuwe diensten: het Bij- en omscholingstraject ‘Zelf Doen’. Dit is een 12-weeks programma om één of meerdere medewerkers bij of om te scholen op het gebied van storytelling, PR en marketingcommunicatie. In deze twaalf weken worden twaalf modules behandeld; elke week een. Aan het eind van het programma zal een volledig plan op tafel liggen; een plan dat jou en jouw collega’s de aankomende jaren richting en houvast biedt ten aanzien van jullie bedrijfscommunicatie. 

Start vanuit de kern

De eerste modules staan in het teken van de kern van jullie organisatie. Wat is jullie gewenste identiteit? Waarom doen jullie wat jullie doen? Wat is jullie bestaansrecht? Wat doen jullie precies? Hoe doen jullie dat? Dit soort vragen zullen wij samen onderzoeken, omdat het antwoord op deze vragen de drijfveren zijn van jullie organisatie; ze vormen de basis van jullie communicatie. 

Omgeving en uitstraling

Wanneer de kern duidelijk is, gaan we kijken naar de omgeving en uitstraling. Voor wie doen jullie wat jullie doen en wat is de uitstraling van jullie organisatie? Hoe ziet de doelgroep eruit en welke producten en/of diensten bieden jullie aan? Het is essentieel om te zorgen dat deze punten in één lijn liggen. Liggen ze dat niet, dan haakt de doelgroep niet aan. 

Communiceren

Nu de kern, omgeving en uitstraling helder is, is het tijd om te gaan communiceren. Welke kanalen zetten jullie in voor welke doelgroep? Welke boodschap communiceren jullie? Aan de hand van veel tips & tricks zullen jullie leren welke vormen van communicatie er wel en juist niet werken. Ook leren jullie hoe je gebruik maakt van het momentum, welke frequentie geschikt is en, niet geheel onbelangrijk, hoe jullie succes meten. 

En dan? 

Wanneer het traject klaar is, zal er een plan op tafel liggen wat zo solide is dat je het over 10 jaar nog steeds kunt gebruiken. Daarnaast is iedere deelnemer voorzien van de perfecte basis van storytelling, PR en marketingcommunicatie. Dan rest er nog een ding: ACTIE! 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media