September staat bij ons in het teken van een van onze nieuwe diensten: het Bij- en omscholingstraject ‘Zelf Doen’. Dit is een 12-weeks programma om één of meerdere medewerkers bij of om te scholen op het gebied van storytelling, PR en marketingcommunicatie. In deze twaalf weken worden twaalf modules behandeld; elke week een. Aan het eind van het programma zal een volledig plan op tafel liggen; een plan dat jou en jouw collega’s de aankomende jaren richting en houvast biedt ten aanzien van jullie bedrijfscommunicatie.
Start vanuit de kern
De eerste modules staan in het teken van de kern van jullie organisatie. Wat is jullie gewenste identiteit? Waarom doen jullie wat jullie doen? Wat is jullie bestaansrecht? Wat doen jullie precies? Hoe doen jullie dat? Dit soort vragen zullen wij samen onderzoeken, omdat het antwoord op deze vragen de drijfveren zijn van jullie organisatie; ze vormen de basis van jullie communicatie.
Omgeving en uitstraling
Wanneer de kern duidelijk is, gaan we kijken naar de omgeving en uitstraling. Voor wie doen jullie wat jullie doen en wat is de uitstraling van jullie organisatie? Hoe ziet de doelgroep eruit en welke producten en/of diensten bieden jullie aan? Het is essentieel om te zorgen dat deze punten in één lijn liggen. Liggen ze dat niet, dan haakt de doelgroep niet aan.
Communiceren
Nu de kern, omgeving en uitstraling helder is, is het tijd om te gaan communiceren. Welke kanalen zetten jullie in voor welke doelgroep? Welke boodschap communiceren jullie? Aan de hand van veel tips & tricks zullen jullie leren welke vormen van communicatie er wel en juist niet werken. Ook leren jullie hoe je gebruik maakt van het momentum, welke frequentie geschikt is en, niet geheel onbelangrijk, hoe jullie succes meten.
En dan?
Wanneer het traject klaar is, zal er een plan op tafel liggen wat zo solide is dat je het over 10 jaar nog steeds kunt gebruiken. Daarnaast is iedere deelnemer voorzien van de perfecte basis van storytelling, PR en marketingcommunicatie. Dan rest er nog een ding: ACTIE!