September staat bij ons in het teken van een van onze nieuwe diensten: het Bij- en omscholingstraject ‘Zelf Doen’. Dit is een 12-weeks programma om één of meerdere medewerkers bij of om te scholen op het gebied van storytelling, PR en marketingcommunicatie. In deze twaalf weken worden twaalf modules behandeld; elke week een. Aan het eind van dit traject niet alleen een prachtig plan waar je jaren wat aan hebt, maar ook zeer loyale medewerkers. Waar doe ik het voor? De eerste modules staan in het teken van de kern van jullie organisatie. Wat is jullie gewenste identiteit? Waarom doen jullie wat jullie doen? Wat is jullie bestaansrecht? Wat doen jullie precies? Hoe doen jullie dat? Dit soort vragen zullen wij samen onderzoeken, omdat het antwoord op deze vragen de drijfveer is van jullie organisatie; ze vormen de basis van jullie communicatie. Niet alleen is dit erg waardevol voor de organisatie en de toekomstige communicatie, maar ook voor de binding met medewerkers. Het biedt perspectief in de werkzaamheden die zij uitvoeren. Loyaliteit Wanneer die kern helder is, maak je het de medewerkers ook makkelijker om keuzes te maken. Waarom doen we iets wel en waarom juist niet? Wanneer alles terug te redeneren is, zal na een tijdje een cultuur ontstaan waarin veel dingen ‘vanzelfsprekend’ zullen worden en waarin duidelijk is welke weg de organisatie bewandeld. Voor medewerkers zal het gevoel van ‘fulfilment’ hierdoor een stuk groter zijn, wat zorgt voor loyaliteit. Wil jij de loyaliteit en saamhorigheid in jouw hele team verhogen? Kijk dan hier. Gelijk starten of meer informatie over Zelf Doen? Kijk hier. Tom Winter