Verbondenheid met elkaar is als journalisten verbinden aan een persbericht

Cadeautjes onder de kerstboom, met elkaar rond de tafel voor het kerstdiner en een glas heffen op het nieuwe jaar. De decembermaand staat in het teken van verbinding. Precies dat vormt voor mijn werk als PR-adviseur een ingang om journalisten enthousiast te maken voor een nieuwsverhaal. De kerstperiode is niet per se een moment waarop journalisten niet opnemen of de mail niet lezen, het is dé tijd om hartverwarmende verhalen aan de man te brengen.
Author Roos
Date 19 december 2024
Categorie Blogs & Vlogs

Cadeautjes onder de kerstboom, met elkaar rond de tafel voor het kerstdiner en een glas heffen op het nieuwe jaar. De decembermaand staat in het teken van verbinding. Precies dat vormt voor mijn werk als PR-adviseur een ingang om journalisten enthousiast te maken voor een nieuwsverhaal. De kerstperiode is niet per se een moment waarop journalisten niet opnemen of de mail niet lezen, het is dé tijd om hartverwarmende verhalen aan de man te brengen.

 

Al van oudsher vormt het traditionele kerstfeest het moment om eens extra aan de ander te denken en dat is het nog steeds. Kijk bijvoorbeeld naar de actie 3FM Serious Request. In de paar dagen voor kerst wordt geld ingezameld om anderen te helpen. Een persoonlijker voorbeeld is de Sinterklaasactie van All4Free, ondersteund door Univé Oost. Aan de telefoon met journalisten voelde ik gewoon dat het maatschappelijke belang en die verbondenheid een doorslaggevende rol speelden bij de uiteindelijke publicatie: een hartverwarmend verhaal zorgde voor resultaat. Hetzelfde gevoel kwam naar boven bij een gelijksoortige kerstinzamelactie van Puur for Kids, gesteund door Univé Noord-Holland.

 

 

Periodiek denken

 

Het denken aan de ander hoort dus vooral bij de winterperiode en zo heeft iedere tijd van het jaar wel een haakje wat altijd relevant en actueel is. Een goed actueel en relevant nieuwshaakje is dan vaak zelfs nog waardevoller dan het uiteindelijke persbericht. Het klinkt simpel, deze connecties leggen en op deze manier ook verder vooruitkijken, moet je onder de knie krijgen. Het is het Sinterklaasitem van Univé Oost waardoor ik dit zelf pas echt goed ben gaan inzien.

 

Naast verbondenheid, staan de laatste weken van het jaar in het teken van reflectie. Zelf neem ik dit ‘periodiek denken’ zeker mee naar het nieuwe jaar. Een simpel ogende waarde, zoals verbondenheid, bevat dus juist die mooie momenten waar je extra aandacht aan wilt geven en alle journalisten met jou.

 

Wil jij ook dat jouw bedrijf of organisatie met een actueel en relevant nieuwshaakje in de media komt? Ik help je graag verder.

 

Roos Houtman

 

 

 

Tags BtC
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media