Samenwerking
Vliegtickets.nl is een grote online aanbieder voor alle tickets wereldwijd van alle luchtvaartmaatschappijen. Marjolijn van ’t Oost, Content & Customer Insights Marketeer bij Vliegtickets.nl: “Wij zijn geen gewone vergelijkingssite zoals Skyscanner. Boekers kunnen op onze site de ticketprijzen van alle airlines vergelijken én boeken. Ook bieden we extra services aan om de reiservaring compleet te maken.” De samenwerking tussen het team van Vliegtickets.nl en het team van Continews gaat al een tijdje terug. “Continews is een goede en betrouwbare partner. Wij ervaren de samenwerking als erg fijn. Het team is altijd goed bereikbaar en denkt proactief met ons mee. In onze samenwerking houden we elkaar scherp, zodat we op regelmatige basis inzichten kunnen delen met de media. Dit heeft er onder andere voor gezorgd dat wij nu ook door de media zelf benaderd worden.”
Resultaten
“We zijn een top drie speler van online ticketaanbieders in Nederland. Met ons grote klantenbestand hebben wij veel up-to-date klantdata beschikbaar over ticketverkoop en ontwikkelingen in de reiswereld. Hierdoor zien we snel een trend en kunnen wij relevante informatie verschaffen. De medewerkers van Continews helpen ons met het analyseren van de data om daar vervolgens nieuwswaardige content mee te creëren.”
“In 2020, middenin corona, heeft het team van Continews diverse enquêtes voor ons opgesteld die veel respons opleverden (maar liefst 6500 respondenten). De uitkomsten ervan zijn heel goed opgepakt door de grote jongens van de nationale nieuwsmedia, zoals het Algemeen Dagblad en de Telegraaf. Door de goede contacten van de specialisten van Continews met de journalisten zijn de lijntjes kort. Deze inspanning heeft ook geleid tot diverse televisieoptredens, bij onder andere Editie NL. Wij hebben ons in deze periode wel echt in de kijker gespeeld, mede dankzij Continews.”
Frequent
“Ons doel is om frequent te verschijnen in de media en Continews helpt ons hier heel goed bij. Het behouden van de continuïteit is belangrijk om een vraagbaak te zijn voor de media. We worden nu vaak benaderd door de media om iets te bevestigen of te ontkrachten. Tevens kan ik zeggen dat wij een aanspreekpunt zijn voor nationale nieuwsmedia op het gebied van verkoop van vliegtickets en bewegingen in de reiswereld. Dat wij nu zo goed gevonden worden door de media, komt mede doordat we met regelmaat in de media zijn verschenen en nog steeds verschijnen.”
Jouw organisatie ook continu in de media?