Ik kwam recent tot het besef dat de krant voor mij van groot belang is binnen mijn werk. Ter inspiratie voor deze blogs, maar ook (en eigenlijk veel belangrijker) voor klanten! Bij Van Diemen PR hebben wij sinds kort zowel De Telegraaf als De Volkskrant. Stiekem wil ik ze ’s ochtends eigenlijk helemaal lezen, van A tot Z. Ik heb nogal een tik dat ik het heel vervelend vind om aan een boek, serie en/of film te beginnen en hem niet uit te lezen of kijken en dat geldt ook voor de krant. Aangezien mij dat een uurtje of drie zou kosten, denk ik niet dat Casper (mijn baas) daar blij mee zou zijn, dus houd ik het bij bladeren en af en toe een interessant stuk daadwerkelijk helemaal lezen. In hoeverre haal ik daar dan inspiratie uit? Nou, in de krant staan geregeld onderwerpen die interessant zijn voor onze klanten. Die artikelen kun je natuurlijk niet één op één overnemen. Dat zou niet alleen getuige van een gebrek aan creativiteit, het is zelfs gewoon niet toegestaan. Inspiratie kun je er wél uithalen. Als het in de krant constant gaat over hoe populair die ene bestemming is, kunnen wij bijvoorbeeld voortborduren op die bestemming en voor een van onze reisklanten ander nieuws creëren omtrent die bestemming. En zien wij een onderwerp waarover een specialist aan het woord wordt gelaten, kunnen wij altijd een van de specialisten die bij een relevante klant werkt aanleveren om nog wat input te leveren voor (wellicht) een follow-up. Leuk bij ons, is dat we twee zulke verschillende kranten hebben. Dat zorgt voor nóg meer inspiratie, omdat beiden kranten ander nieuws publiceren en áls ze hetzelfde nieuws gebruiken, wordt het totaal anders ingestoken. Dat zorgt er bij mij voor dat ik nog meer inspiratie krijg: oh zó kun je er natuurlijk ook naar kijken! De échte trucjes ga ik jullie natuurlijk niet verklappen. Dan moeten jullie ons maar inschakelen om goede content te leveren voor free publicity en kan ik het je allemaal in het écht vertellen. Groetjes, Daisy