Waarom je moet heien voordat je gaat bouwen

Als je een huis gaat bouwen, moet je eerst een goede fundering leggen. Doe je dat niet, dan zakt je huis op termijn gegarandeerd scheef. Foute boel. Hetzelfde geldt voor het bouwen van een merk: voordat je gaat bouwen, moet je nadenken over hoe je wilt dat het eruit komt te zien en wat je plannen voor de toekomst zijn. 
Author ContiNews
Date 27 augustus 2020
Categorie Blogs & Vlogs
Bouwplan
Date 27 augustus 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Als je een huis gaat bouwen, moet je eerst een goede fundering leggen. Doe je dat niet, dan zakt je huis op termijn gegarandeerd scheef. Foute boel. Hetzelfde geldt voor het bouwen van een merk: voordat je gaat bouwen, moet je nadenken over hoe je wilt dat het eruit komt te zien en wat je plannen voor de toekomst zijn. 

Bouwplan

Een huis bouwen gaat niet zomaar: er moet een uitgebreid bouwplan zijn. Welke materialen heb je op welke plek nodig? Waar leg je elektrapunten/waterpunten/riolering aan? Allemaal zaken die goed doordacht moeten worden, want anders eindigt het in een fiasco. Hetzelfde geldt voor een merk. Wat ga je aanbieden? Met welke concurrentie ga je te maken krijgen? Waarom moeten mensen voor jouw kiezen? Wie is je doelgroep? Deze vragen dien je te beantwoorden in jouw businessplan, ‘het bouwplan van jouw merk’. 

Heien

Wanneer je bouwplan klaar is, is het tijd om de heipalen te slaan. De heipalen van een merk zijn de kernwaarden. Deze waarden bepalen de koers van het merk. Elke beslissing die je maakt, moet passen bij je kernwaarden. Dit klinkt heftig -maar- wanneer je de kernwaarden zorgvuldig hebt gekozen, zal dit op  natuurlijke wijze gaan. Je kunt het zien als een persoonlijkheid: kijk eens naar jezelf. Wat zijn jouw kernwaarden? Weet je het niet? Vraag het eens aan een ander. Je zult zien dat vrijwel elke beslissing die je maakt te maken heeft met die waarden en je er eigenlijk niet over na hoeft te denken: je gaat op je gevoel af. Zo zou dit ook bij een merk moeten zijn, het moet een logische stap zijn. Een sterk fundament is cruciaal voor een bestendig bouwwerk en het bepaalt een groot deel van de uiteindelijke vorm. De investering in dit fundament verdient zich altijd terug. Starten met heien of moeite met het bepalen van jouw kernwaarden? Wij hebben een sessie ontwikkeld waarin we dit in 2 uur kraakhelder krijgen. Bekijk hem hier.  Groetjes, Tom Winter 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media