Waarom wil je dit lezen?

Als ondernemer die in het nieuws wil komen, is het interessant om stil te staan bij hoe jij voor jezelf het nieuws filtert. Waarom begin jij met het lezen van een nieuwsartikel? Waarom klik je op het ene artikel in de newsfeed, en niet op een ander? Journalisten bepalen wat nieuws is, maar bij het publiek- jij in dit geval- vindt er nog een laatste selectieproces plaats, voordat je nieuws bekijkt, hoort of leest.  
Author Bram Hof
Date 27 september 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Bram Hof
Foto Bram Hof
Date 27 september 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Bram Hof

Wat maakt bijvoorbeeld dat je deze blog aan het lezen bent? Wellicht lees je deze blog nu vanwege de belachelijke titel. Die heb ik, in een poging tot een humoristisch voorbeeld, zo nietszeggend mogelijk gehouden. Hopelijk ben je daardoor benieuwd geraakt waar de blog nou eigenlijk over gaat. Misschien vond je de titel wel zo slecht dat je nu leest voor de sensatie. Ook een mogelijkheid. 

 

In elk geval is er een prikkel die je aanzette tot lezen. Ik zal die prikkel verder niet hier proberen te ontleden. Er is uitvoerig over geschreven en uitgebreid psychologisch onderzoek gedaan naar hoe en waarom mensen nieuws lezen.  

 

Bij free publicity gaat het om hoe je die kennis toepast in de praktijk. Dat kan best ingewikkeld zijn. Hoe de prikkel tot stand komt, is afhankelijk van veel factoren. Bovendien is het een individuele ervaring en dus subjectief.  

 

Toch is het voor goed PR-werk belangrijk om hierover na te denken. Je wilt meestal niet alleen in het nieuws komen, maar ook een specifieke doelgroep bereiken met een specifieke en, meestal een positieve, boodschap. Nog iets waar je rekening mee moet houden dus, terwijl je ook al je hoofd breekt over de juiste invalshoek, de relevante data, en de geschikte media.  

 

Een goede free publicity strategie is iets wat tijd, kennis en ervaring vergt. Daar kunnen wij je bij helpen. Met Continews brengen we onze opdrachtgevers niet alleen in het nieuws, maar denken we met ze mee over hoe nieuws bijdraagt aan hun PR-doelstellingen.  

 

Heb jij nieuws te melden, maar zie je door het bos de prikkels niet meer? Ik help je graag verder.  

 

Bram Hof

Tags BtB | BtC
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media