Weet jij waar je doelgroep zich online bevindt?

Aan wie wil jij jouw product of dienst verkopen en hoe kan je deze doelgroep bereiken? Deze vragen vormen de basis voor je marketing en communicatiestrategie, maar stel je ze wel vaak genoeg? Anno 2020 is het extra belangrijk om de focus te leggen op hoe je deze doelgroep online kunt bereiken.
Author ContiNews
Date 4 juni 2020
Categorie Blogs & Vlogs
Screenshot 2022-04-22 113550
Date 4 juni 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Aan wie wil jij jouw product of dienst verkopen en hoe kan je deze doelgroep bereiken? Deze vragen vormen de basis voor je marketing en communicatiestrategie, maar stel je ze wel vaak genoeg? Anno 2020 is het extra belangrijk om de focus te leggen op hoe je deze doelgroep online kunt bereiken. Liken, swipen, tweeten, chatten en followen. Platformen als Facebook, Instagram en YouTube zijn niet alleen bij jongeren populair, inmiddels maken ook de oudere generaties er veelvuldig gebruik van. Toch zijn er verschillen in gebruik en behoeften tussen deze generaties. Begin van dit jaar werd het Nationale Social Media Onderzoek 2020 gepresenteerd. Dit is het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research, Frankwatching schrijft er meer over. Om tijd te besparen zal ik je een korte samenvatting geven: Het social media landschap 2020: 

  • We zijn met zijn allen weer meer gebruik gaan maken van social media.
  • In een jaar zonder grote schandalen weet Facebook lichtjes te groeien in gebruikers, behalve onder jongeren.
  • Het aantal YouTube-gebruikers zit nog steeds in de lift.
  • De groei van Instagram vlakt af, met name onder de doelgroep 15-19 jaar.
  • TikTok wordt op dit moment gebruikt door 700.000 gebruikers van 15+, maar ook door 425.000 gebruikers van 6 t/m 14 jaar

Bovenstaande punten zijn een beknopte samenvatting van het Nederlandse onderzoek. Ook wereldwijd zijn veel van dit soort onderzoeken te vinden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan onderzoeken die zich focussen op het social media gebruik per generatie: Gen Z, Gen X, millennials en boomers. Het is dus niet verkeerd om je hier eens in te verdiepen! De informatie die je online kunt vinden op basis van gedane onderzoeken, kan waardevolle informatie geven over het bereiken van jouw doelgroep. Dus; aan wie wil jij jouw product of dienst verkopen en hoe kan je deze doelgroep bereiken? Zodra je weet voor wie jouw product of service geschikt is, kun je gerichte plannen maken. Heb jij het antwoord op deze vragen niet helder? Wij helpen graag met het helder neerzetten van jouw doelgroep. Give us a call > 0252 – 728880 of stuur een bericht.

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media