Zo kom je erachter wat werkt

Als bedrijf wil je goed zichtbaar zijn bij de voor jou relevante doelgroep. Een van de middelen die je hiervoor kunt inzetten is het frequent creëren van relevante content, bijvoorbeeld: blogs, nieuwsberichten, referentiecases of misschien wel video’s, die je vervolgens deelt op sociale media. Ook voor je website is het van belang: door het regelmatig toevoegen van nieuwe content blijft je website actief én ben je beter vindbaar in Google. Maar hoe kom je erachter wat werkt? Welke content slaat aan en waar zit jouw beoogde doelgroep totaal niet op te wachten?
Author ContiNews
Date 30 oktober 2020
Categorie Blogs & Vlogs
beeld-els_Tekengebied-1
Date 30 oktober 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Er zijn verschillende manieren om te meten wat werkt, bijvoorbeeld Google Analytics. In Google Analytics kun je eenvoudig beoordelen of de content op jouw website relevant is voor de bezoekers. Ga in Analytics naar Gedrag → Site-content → Alle pagina’s en je ziet welke pagina’s het meest worden bezocht. Het uitstappercentage laat zien op welke pagina’s jouw bezoekers afhaken. In combinatie met de tijd die bezoekers spenderen op de pagina, kun jij bepalen of zij de content wel of niet relevant vinden. Dit kun je dan optimaliseren. Heb je een zoekbalk op de website? Dan kun je ook op deze manier achterhalen wat bezoekers graag willen lezen. Via Gedrag → Zoekopdrachten op de site → Zoektermen, zie je welke zoekopdrachten er in de zoekbalk op je website zijn gedaan. Door nieuwsberichten, referentiecases, blogs etc. te vergelijken krijg je veel inzicht in wat werkt en wat niet. Je ziet niet alleen welke type content de meeste bezoekers opleveren, maar ook hoe betrokken die bezoekers zijn (bounce rate, gemiddelde tijd op pagina) en hoe goed ze converteren. Deze uitkomsten kun je vervolgens meenemen in je communicatieplanning (bijvoorbeeld die voor 2021 😉 …). Want zodra je weet wat werkt, kun je meer van dat type content gaan creëren. Handig om te weten toch! Wil je nou meer van dit soort handige tips? Volg ons op LinkedIn en schijf je in voor de nieuwsbrief

  • Els
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media