Zo werk je aan je externe imago!

Waarom is een goed (online) imago belangrijk? Het antwoord is eigenlijk eenvoudig: een goed imago vergroot de aantrekkelijkheid van organisaties voor verschillende doelgroepen (klanten, relaties en medewerkers). En dat is wat je als organisatie wil natuurlijk!
Author ContiNews
Date 29 januari 2022
Categorie Blogs & Vlogs
pexels-fauxels-3183153
Date 29 januari 2022
Categorie Blogs & Vlogs

Waarom is een goed (online) imago belangrijk? Het antwoord is eigenlijk eenvoudig: een goed imago vergroot de aantrekkelijkheid van organisaties voor verschillende doelgroepen (klanten, relaties en medewerkers). En dat is wat je als organisatie wil natuurlijk! Organisaties vergeten vaak, of durven wellicht niet, om jaarlijks het externe imago te meten. Het externe imago meten hoeft eigenlijk niet eens jaarlijks. Het kan op verschillende momenten, en geeft inzicht in waarom het imago van jouw merk cruciaal is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je als organisatie bezig bent met het rebranden van jouw merk en input wenst over de huidige stand van zaken en positie ten opzichte van concurrenten. Een andere reden is dat je input wil om te sturen op relevante KPI’s: waar moet de toekomstige marketing en communicatie op focussen om het merk te laten groeien. Wat kun je met extern imago-onderzoek? Het imago-onderzoek geeft antwoord op vragen als: 

  • Hoe wordt de organisatie t.o.v. de concurrentie gezien door de doelgroep?
  • Welke associaties roept de organisatie op?
  • Wat is het gat tussen de gewenste en huidige identiteit van de organisatie?
  • Waar dient de marketing/communicatie op te focussen om dit gat meer in lijn te krijgen?
  • Hoe wordt de organisatie relevanter en aantrekkelijker voor de doelgroep?

Wil jij het antwoord op een van deze vragen weten. Trek aan de bel, wij helpen graag met een extern imago-onderzoek. Groetjes Els 

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media