Free publicity rondom kerst

De kerstballen worden weer uit de kast gehaald en er wordt weer volop gebrainstormd over het kerstmenu. De tijd vliegt: we zijn alweer aangekomen bij de gezellige decembermaand. Voor ons een ideale periode om nieuws te maken. Hoe we dat doen? Je leest het hier.
Author Casper van Diemen
Date 8 december 2022
Categorie Blogs & Vlogs
continews kerst
Date 8 december 2022
Categorie Blogs & Vlogs

De kerstballen worden weer uit de kast gehaald en er wordt weer volop gebrainstormd over het kerstmenu. De tijd vliegt: we zijn alweer aangekomen bij de gezellige decembermaand. Voor ons een ideale periode om nieuws te maken. Hoe we dat doen? Je leest het hier.

 

Kerstballen, glühwein en sneeuw is niet het enige wat bij ons te binnen schiet als we aan kerst denken. Ook denken we aan de vele mogelijkheden voor het genereren van free publicity voor onze klanten. Net zoals Moederdag en Valentijnsdag staat ook kerst op onze inhaakkalender.


Pitchen van kerstdata
Denk bijvoorbeeld aan PR voor reisorganisaties. In de kerstvakantie gaan we er weer volop op uit, in tegenstelling tot de afgelopen jaren toen we nog werden tegengehouden door de coronarestricties. Extra interessant dus om te achterhalen of ons reisgedrag veranderd is. Waar gaan we nu eigenlijk heen tijdens kerst? Kiezen we dit jaar voor een skivakantie met verblijf in een chalet in Oostenrijk of slenteren we liever over de kerstmarkten in Duitsland? Gaat de voorkeur naar een bestemming die makkelijk te bereiken is met de auto/trein of vliegen we toch naar een verder oord? Door de nauwe contacten met onze klanten hebben we een breed scala aan data te bieden. In plaats van het schrijven van een rond persbericht, pitchen we de kerstdata afkomstig van verschillende reisorganisaties bij journalisten.


It’s the season of giving
Kerst is natuurlijk the season of giving. Onze klant Foodello speelt hier op een leuke manier op in door kerstpakketten samen te stellen met daarin restpartijen. Daarmee maak je niet alleen een ander blij, maar red je voedsel ook nog eens van verspilling.


Recap van het jaar
Daarnaast is de kerstperiode het perfecte moment om terug te blikken op het afgelopen jaar. Dit kan vrijwel bij alle klanten: wat waren de successen in 2022? Hoeveel projecten hebben er plaatsgevonden? Zijn er opvallende stijgers/dalers te zien? Ook leuk om dit te vergelijken met voorgaande jaren. Buiten het feit dat dit interessant kan zijn voor media, zijn dit ook leuke dingen om te delen op de social media kanalen van je eigen organisatie.

Wil je sparren over hoe we samen jouw organisatie in de media kunnen brengen? Schroom dan vooral niet om contact op te nemen!

Puck

Tags Travel
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media