In 5 minuten weten hoe jouw medewerkers over de organisatie denken?

Lockdown. Again… Iedereen zit weer thuis. Maar hoe gaat het eigenlijk met ze? En hebben ze nog wel binding met de organisatie? Uiteraard zorgen nodige Zoom/Teams/Slack-meetings voor wat verbinding, maar hoe denken ze bijvoorbeeld over de missie van de organisatie?
Author ContiNews
Date 17 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs
home (1)
Date 17 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs

Lockdown. Again… Iedereen zit weer thuis. Maar hoe gaat het eigenlijk met ze? En hebben ze nog wel binding met de organisatie? Uiteraard zorgen nodige Zoom/Teams/Slack-meetings voor wat verbinding, maar hoe denken ze bijvoorbeeld over de missie van de organisatie? Dit zijn dingen die sneller overgeslagen worden. Hoe je dit in 5 minuten kan weten? Een intern imago onderzoek. Intern imago onderzoek Middels een intern imago-onderzoek kun jij erachter komen hoe de medewerkers over de organisatie denken. Vooral op strategisch vlak is dit natuurlijk erg belangrijk, want hoe kunnen de medewerkers hun werk goed doen als ze de strategie van het bedrijf niet kennen? Uit de uitkomst zal blijken wat het intern imago van de organisatie is. Indien dit in lijn ligt met de gewenste identiteit, zit je op het juiste pad. Vaak blijkt dat de grote lijnen wel duidelijk zijn maar bijvoorbeeld niet hoe de doelgroep eruit ziet, of welke USP’s het bedrijf voert. Dit zijn essentiële punten als het gaat om efficiënt werken. Hoe gaat het nou echt met de medewerkers? Naast strategische vragen kunnen er ook vragen worden toegevoegd over de medewerkers zelf. Waar lopen ze tegen aan? Welke ideeën hebben zij zelf? Bij thuiszitten verlies je wat sneller de energie die er op een kantoor leeft. Even snel sparren, een grapje hier en daar, samen lunchen, praten over wat iedereen in het weekend heeft gedaan. Hoe wij op die 5 minuten komen? Heel simpel, het enige wat de organisatie hoeft te doen is eventuele extra vragen aan te leveren. En het onderzoek uit te sturen naar de medewerkers. Het onderzoek zelf duurt gemiddeld 5 minuten. Aanvragen kan hier. Tom Winter 

10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media