Duurzaamheid is geen containerbegrip meer of trend, maar een strategische keuze die wij zorgvuldig positioneren met de opdrachtgever. Merken en bedrijven willen niet alleen vertellen over hun financiële prestaties, maar ook over hun bredere maatschappelijke impact. Het geeft ons als PR-expert een goed gevoel om een sleutelrol te vervullen om authentieke en transparante verhalen te creëren die waardevol zijn.
Zo maken we nieuwsverhalen voor Omega Energietechniek, waarin het bedrijf als kennisorganisatie zijn zorgen uit over de veiligheid binnen de energietransitie. Een belangrijk aspect waarin techniek soms tien stappen vooruit is. Het verhaal achter Alius, een groothandel die echt het verschil wil maken binnen de duurzaamheid, is een duidelijk en transparant verhaal dat vertelt moet worden. Of hoe Koninklijke Dekker, die zijn sporen heeft verdiend in de houtbouw, maatschappelijke verantwoordelijkheid toont door zelf energie op te slaan met enorme batterijen en deze stroom te gebruiken voor al haar takken binnen het bedrijf.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
In de nabije toekomst verwachtten we dan ook dat maatschappelijke verantwoordelijkheid de norm wordt. Merken en bedrijven die niet actief bijdragen aan een duurzame toekomst, riskeren hun geloofwaardigheid bij de consument. Het biedt kansen voor bedrijven die zich echt inzetten voor een betere wereld. Ze winnen niet alleen respect, maar ook de loyaliteit van klanten. Een mooi gegeven waar wij als Continews zich voor blijven inzetten.
Alle collega’s van Continews wensen je een voorspoedige jaarwisseling toe en een duurzaam en mooi 2025.