PR in 2025: duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn sleutel tot succes

Als PR-professionals staan we op een kantelpunt. Terugblikkend op 2024, merken we dat maatschappelijke verantwoordelijkheid niet langer een modewoord is, maar een essentieel onderdeel van een PR-strategie. In de duurzame sector, waarin Continews zich bevindt, zien we dat PR zich steeds meer richt op het communiceren van diepere waarden, zoals milieu, ethiek en sociale verantwoordelijkheid. Ik denk dat dit in 2025 alleen nog maar sterker wordt.
Author Continews Team
Date 31 december 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Lenna van den Haak
vergaderen
Date 31 december 2024
Categorie Blogs & Vlogs
Name Lenna van den Haak
Als PR-professionals staan we op een kantelpunt. Terugblikkend op 2024, merken we dat maatschappelijke verantwoordelijkheid niet langer een modewoord is, maar een essentieel onderdeel van een PR-strategie. In de duurzame sector, waarin Continews zich bevindt, zien we dat PR zich steeds meer richt op het communiceren van diepere waarden, zoals milieu, ethiek en sociale verantwoordelijkheid. Dit wordt in 2025 alleen maar sterker.

 

Duurzaamheid is geen containerbegrip meer of  trend, maar een strategische keuze die wij zorgvuldig positioneren met de opdrachtgever. Merken en bedrijven willen niet alleen vertellen over hun financiële prestaties, maar ook over hun bredere maatschappelijke impact. Het geeft ons als PR-expert een goed gevoel om een sleutelrol te vervullen om authentieke en transparante verhalen te creëren die waardevol zijn.

 

Zo maken we nieuwsverhalen voor Omega Energietechniek, waarin het bedrijf als kennisorganisatie zijn zorgen uit over de veiligheid binnen de energietransitie. Een belangrijk aspect waarin techniek soms tien stappen vooruit is. Het verhaal achter Alius, een groothandel die echt het verschil wil maken binnen de duurzaamheid, is een duidelijk en transparant verhaal dat vertelt moet worden. Of hoe Koninklijke Dekker, die zijn sporen heeft verdiend in de houtbouw, maatschappelijke verantwoordelijkheid toont door zelf energie op te slaan met enorme batterijen en deze stroom te gebruiken voor al haar takken binnen het bedrijf.

 

Maatschappelijke verantwoordelijkheid

 

In de nabije toekomst verwachtten we dan ook dat maatschappelijke verantwoordelijkheid de norm wordt. Merken en bedrijven die niet actief bijdragen aan een duurzame toekomst, riskeren hun geloofwaardigheid bij de consument. Het biedt kansen voor bedrijven die zich echt inzetten voor een betere wereld. Ze winnen niet alleen respect, maar ook de loyaliteit van klanten. Een mooi gegeven waar wij als Continews zich voor blijven inzetten.

 

Alle collega’s van Continews wensen je een voorspoedige jaarwisseling toe en een duurzaam en mooi 2025.

Tags BtB | BtC | Duurzaamheid | Hotellerie / MICE | Travel
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media