PR rondom Valentijnsdag

De traditioneel belangrijke dagen komen ieder jaar weer in het nieuws. Mits je de juiste haakjes weet te vinden en de contacten hebt. Zo ook met Valentijnsdag. Voor bloemisten en bloementelers misschien wel de belangrijkste feestdag van het jaar. Samen met Topbloemen.nl hebben we gekozen voor een combinatie tussen free publicity en een aantal activaties met influencers en andere media. 
Author Casper van Diemen
Date 14 februari 2023
Categorie Blogs & Vlogs, Klanten in de media
PR Valentijn
Date 14 februari 2023
Categorie Blogs & Vlogs, Klanten in de media

De traditioneel belangrijke dagen komen ieder jaar weer in het nieuws. Mits je de juiste haakjes weet te vinden en de contacten hebt. Zo ook met Valentijnsdag. Voor bloemisten en bloementelers misschien wel de belangrijkste feestdag van het jaar. Samen met Topbloemen.nl hebben we gekozen voor een combinatie tussen free publicity en een aantal activaties met influencers en andere media. 

 

Grenzeloos Verliefd
In de maand februari steunt Topbloemen.nl het goede doel Artsen zonder Grenzen met een speciaal boeket. Hierop werd ingespeeld met de ‘Grenzeloos Verliefd’ campagne door middel van een samenwerking met verschillende influencers die elk op hun eigen manier lieten zien dat liefde geen grenzen kent. De een omdat ze door haar werk als stewardess haar partner minder vaak kan zien, en de ander omdat ze na een langeafstand relatie eindelijk samenwonen en hun liefde de afstand overwonnen heeft. Tevens lichtte het tijdschrift Flair de campagne uit in een online artikel. 

 

Valentijnsrozen
Daarnaast keek Topbloemen.nl naar haar cijfers in aanloop naar Valentijnsdag: hoe populair is de rode roos nog in tijden van inflatie? Deze data werd aangevuld met cijfers uit onderzoek wie we dit jaar verrassen met bloemen voor Valentijnsdag. Met als resultaat 18 verschillende media-uitingen. 

Onderstaand een greep uit enkele resultaten voor PR rondom Valentijnsdag

Tags BtB | BtC | e-commerce
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media