Is dat nieuws?
In een eerdere blog schreef ik over het houden van een brainstormsessie. Deze methode helpt bij het activeren van het creatieve brein. In deze blog zijn enkele fundamentele zaken opgenoemd om een brainstormsessie te laten slagen. Zo is ‘niets is te gek’ een van de belangrijkste uitspraken. Goed, waar jij nieuws ziet is dit voor een ander allesbehalve vanzelfsprekend. De vertaling van jouw ideeën in een voorstel is erg belangrijk, maar hoeft er niet ‘automatisch’ toe te leiden dat dit als nieuwswaardig wordt gezien.
Nieuws maken
Inzien dat iets nieuws is, is vaak moeilijk voor organisaties. Want zij zijn vaak druk bezig om de ‘going concern’, het primaire proces van zijn of haar dienst of product goed uit te voeren. Men begrijpt echt wel dat PR nodig en goed is. En heeft soms ook wel ideeën voor onderwerpen. Toch zien organisaties best vaak over het hoofd dat iets nieuwswaardig is. En daar springen wij op dat moment bij om te helpen.
Het zit hem in de juiste vragen
Het uitvoeren van een enquête kan voldoende zijn om de media te bereiken. Met de juiste vragen en genoeg respons zorg je voor interessante informatie voor je onderneming én voor de media. Tikkie, takkie als je het ons vraagt. Momenteel speelt de inflatie een grote rol binnen de samenleving. Waarom zou je hier als bedrijf niet op inspelen? Vraag om de mening van de consument en vergaar belangrijke informatie voor je onderneming en de media. Je laat als onderneming je maatschappelijke betrokkenheid en expertise zien en komt ermee in het nieuws.
Tijd voor (iets) nieuws
Zoals je leest is het belangrijk om in te spelen op de huidige ontwikkelingen, zowel binnen als buiten het bedrijf. Het maken van nieuws is niet altijd even makkelijk, maar ook zeker niet onmogelijk. Één goed haakje kan al leiden tot landelijk resultaat.
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw bedrijf in de media te laten komen? Kom in contact met ons!