B Corp in actie: hoe gratis PR-ondersteuning maatschappelijke impact versterkt

Bij Continews is B Corp niet alleen een label, maar iets dat we in de praktijk terug laten komen. Een concreet voorbeeld: elk jaar kiest ons bureau een goed doel dat een jaar lang gratis PR-ondersteuning krijgt.
Author Roos
Date 15 september 2025
Categorie Blogs & Vlogs

Dit jaar was dit Humanitas. Humanitas zet zich met duizenden vrijwilligers in voor mensen die bijvoorbeeld worstelen met eenzaamheid of financiële problemen. Omdat de organisatie vrij bescheiden is, is het lastig om hun werk zichtbaar te maken. Daar helpen wij bij door hun verhaal onder de aandacht te brengen.

 

Dit is niet het eerste goede doel dat we op deze manier ondersteunen. Eerder deden we dat ook voor organisaties als Made Blue Foundation en FairClimateFund. Voor ons laat dit zien dat Continews graag z’n kennis en middelen inzet voor initiatieven die écht iets betekenen, zonder dat het draait om commercie.

 

Natuurlijk is zo’n gratis jaar PR niet dé oplossing voor maatschappelijke vraagstukken. Maar het is een praktische manier om met onze expertise een bijdrage te leveren. En het maakt ons werk ook nét wat zinvoller.

 

Wie weet kunnen we ook voor uw organisatie iets betekenen — of kunt u meedenken over hoe we samen maatschappelijke impact kunnen vergroten.

Tags BtB | BtC | Duurzaamheid
10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media