B-corp in de praktijk: van stagiaire naar medewerker

Bij Continews zijn we trots op onze B-Corp-certificering. Maar wat dat écht betekent, merk je pas als je zelf aan de slag gaat. Voor mij werd dat duidelijk toen ik de stap maakte van stagiaire naar vaste medewerker. 
Author Roos
Date 23 oktober 2025
Categorie Blogs & Vlogs
245f8df8-bedc-4a29-baef-fcd5728e3edd
Date 23 oktober 2025
Categorie Blogs & Vlogs

Bij Continews zijn we trots op onze B-Corp-certificering. Maar wat dat écht betekent, merk je pas als je zelf aan de slag gaat. Voor mij werd dat duidelijk toen ik de stap maakte van stagiaire naar vaste medewerker. 

 

Als stagiaire werkte ik mee aan projecten voor lokale maatschappelijke opdrachtgevers. We ondersteunden hen met PR, strategie en communicatie en het was bijzonder om te zien hoe ons werk echt verschil maakte. Lokale coöperaties kregen zichtbaarheid, maatschappelijke initiatieven bereikten meer mensen, en onze communicatie hielp hen hun invloed te vergroten. Het was relevant. 

 

Doorgroeien naar medewerker
Toen de kans kwam om door te groeien naar medewerker, was dat voor mij een logische stap. Continews biedt ruimte om jezelf te ontwikkelen, meer verantwoordelijkheid te nemen en echt een verschil te maken in projecten. Je ziet dat je persoonlijke groei hand in hand gaat met de impact die we als team willen maken. 

 

Werken bij een B-Corp betekent dat je niet alleen kijkt naar wat goed is voor het bedrijf, maar ook naar wat goed is voor mensen en de planeet. Voor mij maakt dat elke dag het werk betekenisvol. En het mooiste? Je groeit mee met het bedrijf én met de invloed die je samen creëert. 

 

Ilona Woud

 



Tags BtB | BtC
10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media