De kracht van derde partijen in PR: hoe samenwerken verhalen versterkt

Bij Continews werken we samen met meerdere partijen om verhalen zo compleet en authentiek mogelijk te maken.
Author Roos
Date 30 oktober 2025
Categorie Blogs & Vlogs
WhatsApp Image 2025-09-04 at 16.13.05
Date 30 oktober 2025
Categorie Blogs & Vlogs

 Samen met onze opdrachtgevers bespreken we welke onderwerpen nieuwswaardig zijn en welke verhalen we naar buiten brengen. Om die verhalen extra kracht te geven, spreken we bijna altijd met derde partijen die betrokken zijn bij het project, de installatie of het evenement. Vaak is dit om de context van een verhaal te begrijpen, omdat we als PR-adviseur een zo compleet mogelijk persbericht willen maken.  

 

Ook merk ik dat het betrekken van een derde partij niet alleen de inhoudelijke waarde van een verhaal vergroot, maar het een persbericht ook een extra positieve dimensie geeft. Zo voelen kleinere ondernemingen, die zelf weinig tot niets aan PR doen, zich vaak vereerd wanneer ze betrokken worden bij een persbericht over een project waar ze aan meegewerkt hebben. Dan vertellen ze graag wat zíj voor dit project betekent hebben. En natuurlijk vinden ze het gaaf wanneer het persbericht, waarin hun bedrijf een rol speelt, in de media verschijnt.  

 

Geloofwaardiger verhaal

Ik vind dat een derde partij je verhaal geloofwaardiger maakt. Een opdrachtgever kan ons zelf vertellen dat een samenwerking goed verliep of dat er een mooie oplossing is gevonden voor een probleem, maar wanneer ook een derde partij dit bevestigt, krijgt het verhaal een extra lading van geloofwaardigheid. Het persbericht wordt daardoor niet alleen completer, maar ook overtuigender en persoonlijker. 

 

En dat is mooi voor alle partijen. Voor de opdrachtgever, omdat het hun reputatie en waardering voor hun werk versterkt. Voor de derde partij is dit een kans om over hun bijdrage te vertellen en zichzelf zichtbaar te maken in de media. Voor ons als PR-adviseurs draagt het bij aan een completer en authentieker verhaal dat beter werkt bij het publiek. 

 

Anna de Niet  

 



Tags BtB | BtC
10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media