Voor veel kinderen is pakjesavond helaas niet vanzelfsprekend. Om gezinnen in financiële nood te helpen, organiseerde Univé Noord-Holland de campagne Sint voor ieder kind. Van 17 tot en met 21 november kun je in alle Univé winkels speelgoed inleveren, dat vervolgens verdeeld wordt onder gezinnen die in armoede leven.
Als PR-medewerker bij Continews zie ik van dichtbij hoe belangrijk het is dat dit soort initiatieven ondersteund worden met sterke communicatie. Daarom vond ik het waardevol om Univé Noord-Holland te helpen deze campagne lokaal onder de aandacht te brengen, zodat zoveel mogelijk gezinnen bereikt worden.
Maatwerk per winkel
Univé Noord-Holland heeft twaalf fysieke winkels, die allemaal deelnamen aan de inzamelactie. Voor iedere vestiging maakten we een apart persbericht en stuurden deze uit naar lokale media. Zo riepen we inwoners in elke gemeente op om speelgoed te doneren in hun eigen Univé-winkel.
In de media
De aanpak bleek succesvol: in alle betrokken gemeenten verscheen berichtgeving over de campagne. Onder andere Rodi Den Helder, Schagen en Haarlem besteedden aandacht aan Sint voor ieder kind op hun websites Ook platforms als Haarlem Nieuws, Wieringer Nieuws en Alkmaar Nieuws publiceerden het persbericht. In print was de actie ook zichtbaar. Zo verscheen het persbericht onder andere in Nieuwsblad Schagen, Nieuwsblad SED, Nieuwsblad Edam-Volendam, Nieuwsblad Waterland, Nieuwsblad Haarlem en Nieuwsblad Den Helder.
De kracht van lokale media
Sint voor ieder kind is een mooi voorbeeld van hoe een grote campagne van Univé Noord-Holland extra impact krijgt door de kracht van lokale media. Bij Continews vinden we het waardevol om op deze manier bij te dragen aan maatschappelijke initiatieven die écht verschil maken.