Ter gelegenheid van het 80-jarig bestaan van Humanitas is in Leeuwarden een bijzonder evenement georganiseerd om de lokale vrijwilligers in het zonnetje te zetten. Eén vrijwilliger kreeg extra aandacht: Cees de Vries, die al jarenlang van onschatbare waarde is voor de afdeling Leeuwarden. Tijdens het evenement ontving hij het beeldje Mens tot Mens — een blijk van waardering voor zijn inzet.
Om het landelijke jubileum ook regionaal en lokaal te laten leven, hebben we ingezet op een gerichte mediastrategie. Door het persoonlijke verhaal van Cees te pitchen bij regionale media, wisten we landelijke relevantie te vertalen naar lokale impact.
Met succes: zowel het Friesch Dagblad als de Leeuwarder Courant publiceerden uitgebreide interviews met Cees in hun print- én online edities. Ook de huis-aan-huisbladen besteedden aandacht aan het evenement. Omroep Leeuwarden kwam zelfs langs om ter plekke een reportage te maken, waarmee we de zichtbaarheid van Humanitas Leeuwarden flink hebben vergroot. Verder interviewde AD regio Dordrecht een bevlogen vrijwilliger van de Dordtse afdeling, terwijl Dagblad van het Noorden een indrukwekkend tweeluik publiceerde met verhalen van vrijwilligers. Tot slot besteedden diverse lokale bladen in Amsterdam, Haarlem en Heemstede aandacht aan het jubileum. Een mooie erkenning van 80 jaar betrokkenheid, vriendschap en steun!
Ook op landelijk niveau kregen we prachtige media-aandacht. Directeur Jerzy Soetekouw was te gast bij Spraakmakers op Radio 1, waar hij sprak over het belang van mensen voor mensen. In het Leidsch Dagblad en Haarlems Dagblad verscheen een sfeervolle reportage over onze jubileumtocht met trein De Kameel.
Door lokale verhalen centraal te stellen, brachten we het landelijke jubileum dichter bij de mensen. Zo gaven we niet alleen aandacht aan 80 jaar Humanitas, maar vooral aan de mensen die dit mogelijk maken — mens tot mens.