Minder investeringen in duurzaamheid? Juist nú is helderheid en vertrouwen cruciaal

Het aandeel bedrijven dat investeert in klimaatmaatregelen is gedaald van 68% naar 64%. Dat meldt het CBS vandaag. Onzekerheid, hoge kosten en het ontbreken van haalbare alternatieven spelen een grote rol. Als PR-adviseur in de duurzaamheidssector zie ik dit niet als het einde van de groei, maar als een signaal dat communicatie nu belangrijker is dan ooit.
Author Roos
Date 15 juli 2025
Categorie Blogs & Vlogs

Het aandeel bedrijven dat investeert in klimaatmaatregelen is gedaald van 68% naar 64%. Dat meldt het CBS vandaag. Onzekerheid, hoge kosten en het ontbreken van haalbare alternatieven spelen een grote rol. Als PR-adviseur in de duurzaamheidssector zie ik dit niet als het einde van de groei, maar als een signaal dat communicatie nu belangrijker is dan ooit.

 

Bedrijven hebben niet alleen technologie nodig, ze hebben ook richting, vertrouwen en échte verhalen nodig. Duurzaamheid moet niet gezien worden als kostenpost, maar als investering in toekomstbestendigheid. Voor zowel kleine als grote bedrijven geldt: transparantie, samenwerking en communicatie maken het verschil.

 

Ik zie het als mijn taak om duurzame ambities begrijpelijk en tastbaar te maken. Niet als beleidsmaker of technicus, maar als PR-adviseur. Juist in tijden van twijfel wil ik laten zien: verduurzaming is geen luxe, maar noodzaak. Successen mogen gevierd worden. Tegelijk moeten we ook durven praten over wat nog schuurt. Daar begint pas echte vooruitgang.

 

Duurzaamheid vertraagt misschien, maar stopt niet. Laten we blijven investeren in technologie en communicatie. Bedrijven moeten zich gesterkt blijven voelen om keuzes te maken.

 

Lenna van den Haak

Tags BtB | BtC | Duurzaamheid
10-11-2025 Securitas Technology, onderdeel van Securitas, levert geïntegreerde beveiligingsoplossingen voor bedrijven van alle soorten en maten. Wereldwijd werken meer dan 13.000 collega’s in 40 landen dagelijks aan het veiliger maken van de mgeving en het bieden van een optimale klantervaring.
10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media