PR rondom reismedia: dé Vakantiediscounter twee keer op de Telegraaf online
Onze klant dé Vakantiediscounter verscheen afgelopen week maar liefst twee keer op de Telegraaf. Uit hun data kwam duidelijk naar voren dat vakanties immuun zijn voor de koopkrachtdip. En uit ander onderzoek middels een enquête kon het online reisbureau opmaken dat vakantiegangers vaak terug willen naar dezelfde bestemming.
Dé Vakantiediscounter deelde haar data met ons, waaruit een duidelijke conclusie getrokken kon worden: de vakantie gaat voorlopig niet van het prioriteitenlijstje van de Nederlander af. Ondanks de extreme inflatie boeken we lekker door. Aan de hand van enquêtevragen die beantwoord werden door 1284 reizigers, konden we tevens concluderen dat vakantiegangers graag terugkeren naar een bekende bestemming. Onder andere goed weer, lekker eten en een gevoel van thuiskomen waren bepalend bij deze keuze.
Sinds 2019 werken dé Vakantiediscounter en Continews samen. Hierover lees je alles in de referentie van Laura.
In de media
De inzichten uit de data en de resultaten van de enquête leverde zowel offline als online resultaten op. Naast tweemaal de Telegraaf, schreven ook Gooi- en Eemlander, Noord-Hollands Dagblad, Leidsch Dagblad, en Welingelichte kringen hierover. Wil jij met jouw organisatie ook inspelen op landelijke media? Meer informatie over Continews Landelijk vind je hier.