Voor opdrachtgever Intercel, specialist in batterijen en elektrificatie, mochten we de PR verzorgen rond een prachtige case bij Tommy Tomato in Utrecht. Zij bezorgt warme, gezonde lunches op basisscholen, maar liep tegen een probleem aan: piekmomenten in energieverbruik zorgden voor kortsluiting — en stilgevallen ovens.
De oplossing? Een batterij van 233 kWh capaciteit en 116 kW vermogen, geleverd door Intercel. Die slaat stroom op tijdens rustige momenten en levert die tijdens piekverbruik. Zo blijven ze binnen de grenzen van de netaansluiting, terwijl alle ovens wél aan kunnen.
Vanuit PR oogpunt hebben we dit technische verhaal vertaald naar meerdere invalshoeken:
· Maatschappelijk: hoe technologie bijdraagt aan gezonde kindervoeding.
· Regionaal: een mooie reportage in AD Utrecht en AD Gelderland na een succesvolle pitch.
· Technisch: aandacht in Solar Magazine over de innovatieve batterijoplossing.
· Duurzaam & food: opgepikt door o.a. horecatrends.nl en duurzaam-ondernemen.nl.
Een resultaatgerichte aanpak die laat zien: als je techniek weet te vertalen naar maatschappelijke relevantie, ontstaat échte mediawaarde.
We zijn trots op de samenwerking met Intercel en dank aan alle redacties die dit verhaal oppikten.