Wat is PR?

Jouw organisatie continu in de media door middel van PR. Dat is naast ons doel, ook onze belofte. Maar wat is PR eigenlijk? Daar is nog regelmatig veel onduidelijkheid over, daarom stelden wij een aantal van onze opdrachtgevers de vraag: ‘wat is PR volgens jou?’.
Author Renée Arts
Date 29 juni 2022
Categorie Blogs & Vlogs
Kopie van Quote post opzet (6)
Date 29 juni 2022
Categorie Blogs & Vlogs

Wat is nu eigenlijk PR? We vroeg het aan een paar opdrachtgevers.

 

Floris Licht

(Founder Hotels for Trees):

“Het is voor het succes van onze stichting essentieel dat we constant onder de aandacht van onze stakeholders en potentiële nieuwe partners blijven.’’

Bas Bergkamp
(Mede-eigenaar Verstraten & Berg):

‘’Het juiste PR bureau is geen reclamebureau, maar een sparringpartner voor het zichtbaar maken van jouw gehele onderneming.’’

Dylan Snelders

(Founder Choose Your Diet):

‘’Door PR wordt mijn bedrijf zichtbaar en maakt het ons een expert in het vakgebied.’’

 

Maartje de Rooij
(Eigenaresse hoveniersbedrijf de Rooij):

‘’Waar sta je nu echt en hoe wil je dat uitdragen, daar kan een PR-bureau in ondersteunen.’’


Michiel Smilde
Destionation manager Convention (Bureau Event Park Amsterdam):

‘’PR draait om het opbouwen van een sterk imago, zichtbaarheid in de media en een goede reputatie van het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan thought leadership, de status die bedrijven hebben als ze expert zijn in een bepaald gebied. Marketing draait om betaalde zichtbaarheid, bij PR verdient een bedrijf zichtbaarheid door relevante content te maken.’’

 

Frank Griekspoor

(Algemeen directeur Griekspoor):

‘’De zichtbaarheid van onze organisatie bij onze doelgroep wordt vergroot, doordat het nieuws rondom onze projecten, ontwikkelingen en innovaties in branche gerelateerde media terechtkomt.’’
Benieuwd naar de hele referentie? Je leest hem hier.


Marco R. Meents
(Eigenaar Boyz in the Cloud):

‘’PR is voor mij: mijn doelgroep bewust maken van de mogelijkheden die wij ze te bieden hebben.’’

Machiel van Dooren
(Mede-eigenaar Made Blue Foundation):

‘’Middels PR groeien wij nog verder door, omdat de verhalen die wij met bedrijven realiseren nu constant worden gedeeld.’’

Benieuwd naar de hele referentie? Je leest hem hier.


Heleen Beukers
(Marketing Manager Topbloemen.nl):

‘’Wij zetten PR vooral in om onze zichtbaarheid te vergroten en om onze goede naam hoog te houden.’’


Hanita van der Meer
(PR, Communication & Managing Director OYO Vacation Homes (incl. Belvilla):

‘’Het maandelijks in de media verschijnen versterkt je naamsbekendheid en het vertrouwen. Wij geloven in de kracht van herhaling.’’


Belvilla maakt gebruik van Continews Compleet, de perfecte service voor jouw organisatie vinden? Neem vooral een kijkje op onze service pagina

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
24-11-2022 BungalowSpecials, onderdeel van BookerZzz, in 2004 opgericht naar de succesformule van HotelSpecials.nl. Op de vergelijkingssite kunnen mensen eenvoudig bungalows uitzoeken en tegen de laagste prijs boeken. Fredrik Jansson, mede-eigenaar van onder andere BungalowSpecials, vertelt waarom hij Continews ingeschakeld heeft voor het versterken van zijn naamsbekendheid op de Nederlandse markt.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media