Inhoud accordeon
Blogs & Vlogs
In een interview met Bouw & Installatie Hub laat Jeffrey Bartels van Edmij zien hoe grootverbruikers als ziekenhuizen en fabrieken een sleutelrol kunnen spelen in het oplossen van netcongestie. Door lokaal opgewekte energie slimmer te gebruiken en op te slaan, kunnen zij het net ontlasten én hun eigen bedrijfsvoering verduurzamen.
Klanten in de media
Een landelijke campagne lokaal laten zien in de media, dát is waar wij met Continews sterk in zijn.
Zorgverzekeraar Unive lanceerde vorig jaar de campagne Pas-op-Pop en rolde dit uit met haar regionale kantoren. In Noord-Holland kwam Univé Noord Holland in actie. In diverse steden als Alkmaar, Amsterdam en Heemstede zijn op diverse scholen een Pas-op-Pop uitgereikt. De zorgverzekeraar schakelde Continews in voor een regionale media-aandacht.
Blogs & Vlogs
Duurzaamheid is veel meer dan een label. Bij Continews, als B-Corp, kijken we verder dan certificaten. Bij ons gaat het om organisaties die daadwerkelijk streven naar positieve impact op hun omgeving en daar transparant over zijn. Maar wat maakt een merk bewezen duurzaam?
Klanten in de media
Energiecoöperatie Endona uit Heeten wil sinds 2021 een zonnedak realiseren op de manege in het dorp. Ondanks de bereidheid van inwoners om te investeren, loopt het project vast. Netbeheerder Enexis vraagt een forse aanbetaling voor een aansluiting op het elektriciteitsnet, zonder dat er garantie is dat de opgewekte stroom ook daadwerkelijk kan worden geleverd.
Blogs & Vlogs
Bij Continews geloven we dat duurzaam ondernemen begint bij kleine, bewuste keuzes in het dagelijkse werk. Als B Corp zetten we niet alleen in op grote initiatieven om onze impact op mens en planeet te verkleinen, maar ook op de manier waarop we onze werkplek inrichten, samenwerken en reizen. Duurzaamheid is daardoor geen losstaand project, maar een geïntegreerd onderdeel van hoe we elke dag werken en samenwerken.
Klanten in de media
Groothandel Alius merkte dat installateurs vaak moeite hebben om hun eindklanten snel en duidelijk te adviseren over de rendabiliteit van een thuisbatterij. Om dit te verbeteren, ontwikkelde Alius een nieuwe online adviestool. De tool is gratis beschikbaar voor aangesloten installateurs en kan volledig in hun eigen huisstijl (online) geïntegreerd worden, zodat het advies naadloos aansluit bij hun dienstverlening.
Blogs & Vlogs
Het nieuws kan soms overweldigend zijn. Als ik een nieuwsapp open, zie ik een stroom aan berichten over crisis, politiek en economie. Jongeren vermijden het nieuws daarom steeds vaker bewust: zo bleek ook uit het Digital News Report 2025. Meer mensen vermijden het nieuws vanwege negativiteit, wantrouwen en informatie-overload. Hoe zorg je dat jouw nieuws wel wordt opgepikt en gelezen?
Blogs & Vlogs
Als Gen Z’er groei ik op in een wereld waarin sociale media bijdragen aan de vormgeving van onze informatie en ervaringen. Vroeger bepaalden journalisten en organisaties wat het publiek te zien kreeg. Tegenwoordig beïnvloedt elk bericht, elke post en elk nieuwsitem onze perceptie. En dat is de kracht van framing: de manier waarop een boodschap wordt gepresenteerd, bepaalt sterk hoe mensen merken en gebeurtenissen ervaren en interpreteren.
Blogs & Vlogs
Als PR-adviseur discussieer ik vaak met communicatieafdelingen van bedrijven of hun verhalen nieuwswaardig zijn of domweg gewoon marketing? Mijn advies is vaak: dat hangt af van de insteek. Want zakelijk nieuws is óók nieuws, mits je het onderscheid maakt tussen marketing en duurzaam zakelijk nieuws.
Klanten in de media
NFIR-topman Arwi van der Sluijs waarschuwt dat een nieuwe variant van de beruchte CitrixBleed-aanvallen onafwendbaar is. Om organisaties hierop voor te bereiden, ontwikkelde NFIR een gerichte aanpak rondom File Integrity Monitoring (FIM), een methode om aanvallen vroegtijdig te detecteren.
Blogs & Vlogs
Wat doe je zoal als PR-medewerker? Dat is een vraag die ik regelmatig krijg. Wanneer je denkt dat ik alleen maar afspraken plan en mails beantwoord, heb je het mis. Het is luisteren, meedenken en kijken hoe je verhalen het beste tot leven brengt. Ik neem je mee in mijn dag.
Blogs & Vlogs
Goed nieuws: Continews is genomineerd voor de Dutch PR Awards 2025 in de categorie B2B. Samen met opdrachtgever HDO Groep kregen we deze erkenning voor de case “De groenste woonfabriek van Nederland”.
Blogs & Vlogs
Bij Continews is B Corp niet alleen een label, maar iets dat we in de praktijk terug laten komen. Een concreet voorbeeld: elk jaar kiest ons bureau een goed doel dat een jaar lang gratis PR-ondersteuning krijgt.
Blogs & Vlogs
Vorige week bezocht onze senior pr-adviseur, Lenna, de officiële opening van de nieuwe fabriek van Intercel in Haarlem. Als PR-adviseur krijgt ze regelmatig een kijkje in uiteenlopende sectoren, maar deze ervaring sprong er écht uit.
Referenties
Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
Blogs & Vlogs
Continews breidt uit! Sinds de afgelopen week is er een nieuw gezicht te ontdekken op kantoor. Maak kennis met meewerkstagiaire Anna de Niet.
Klanten in de media
Samen met Univé Noord-Holland heeft Stichting WensenAmbulance Noord-Holland recent tien extra laatste wensen kunnen vervullen voor mensen die dat het hardst nodig hadden. Van een laatste dag aan het strand tot een bezoek aan een plek die ooit thuis was, want elk moment telt.
Klanten in de media
Energie Haven, Boltainer, Battery Based Trading en BP Divers Woerden hebben een bijzonder project gerealiseerd dat de afgelopen weken volop aandacht kreeg in de media. Bij het tankstation in Woerden staat nu de grootste batterij van de regio: een slimme oplossing die helpt om netcongestie tegen te gaan én elektrisch laden makkelijker te maken.
Continews in de Media, Persberichten, Referenties
Energie Samen, de landelijke koepel van en voor lokale energiegemeenschappen, kiest voor Continews om haar PR-activiteiten te versterken. Het PR-bureau zal zich richten op het vergroten van de zichtbaarheid van en het draagvlak voor lokale energiegemeenschappen en -coöperaties.
Blogs & Vlogs
Heb je weleens van B-corp gehoord? Grote kans. Steeds meer bedrijven kiezen voor deze certificering om te laten zien dat ze verder willen gaan dan winst alleen. Laatst lanceerde Albert Heijn de campagne ‘ieder B’tje helpt’. Ook wij bij Continews zijn B Corp gecertificeerd. Wij geloven dat nieuws maken hand in hand moet gaan met maatschappelijke impact en duurzaamheid.