Hoe zoek je goede onderwerpen om jouw klant in het nieuws te krijgen?

Eerder schreef mijn collega Els al een blog met daarin 5 redenen waarom je met je bedrijf in het nieuws wil komen, maar het is nog best een struggle soms: hoe zoek je goede onderwerpen om jouw klant ook daadwerkelijk in het nieuws te krijgen? Eerder schreef mijn collega Els al een blog met daarin 5 redenen waarom je met je bedrijf in het nieuws wil komen, maar het is nog best een struggle soms: hoe zoek je goede onderwerpen om jouw klant ook daadwerkelijk in het nieuws te krijgen?.
Author ContiNews
Date 19 augustus 2019
Categorie Blogs & Vlogs
Schermafbeelding-2019-08-19-om-09.42.31 (1)
Date 19 augustus 2019
Categorie Blogs & Vlogs

Eerder schreef mijn collega Els al een blog met daarin 5 redenen waarom je met je bedrijf in het nieuws wil komen, maar het is nog best een struggle soms: hoe zoek je goede onderwerpen om jouw klant ook daadwerkelijk in het nieuws te krijgen? Allereerst ligt het natuurlijk heel erg aan het soort bedrijf waar je publiciteit voor wilt genereren. Een bouwbedrijf wil nou eenmaal andere media bereiken dan een restaurantketen. Het is dus heel belangrijk voor jou als bedrijf zijnde om je identiteit goed te weten te komen. Wat voor bedrijf is het/werk jij, met wat zouden jullie in het nieuws willen komen en welke media zijn voor jullie interessant? Daarnaast is het natuurlijk van belang om zélf op de hoogte te zijn van het nieuws. Lees daarom de kranten, kijk het nieuws op televisie, blader de tijdschriften door, luister naar de radio en scan ze op onderwerpen die interessant zijn voor jouw bedrijf, dan kun jij die onderwerpen wellicht vertalen in iets waarmee jouw bedrijf dan weer in de media kan komen. Heb je een bedrijf dat bananen verkoopt en zijn bananen hot topic? Schrijf media dan aan om te vermelden dat jij heel toevallig een bananenverkoper bent die hierover wel iets nuttigs zou kunnen zeggen. Uiteraard met vermelding van bedrijfsnaam! Daarnaast zijn er een aantal handige sites die je zou kunnen gebruiken om goede onderwerpen te verzinnen om nieuws te genereren rondom jouw bedrijf. Ezyinsights bijvoorbeeld, waarbij je al het viral nieuws op een rijtje kunt zetten. Ook hierbij kun je het nieuws in onderwerpen verdelen die voor jouw bedrijf relevant zijn en daaruit weer nieuwe onderwerpen bedenken waardoor jouw bedrijf ook in het nieuws kan komen. Buitenlandse sites als Buzzfeed en UNILAD zijn voor mij tevens altijd een bron van inspiratie om onderwerpen om te zetten in nieuwtjes voor onze klanten. Schrijven zij iets wat goed scoort over gekke bananen attributen, dan kunnen wij dat wellicht weer gebruiken voor het fabriceren van een nieuwtje voor die ene bananenklant. Ten slotte: wees creatief. Maar dat is iets wat je niet echt kunt aanleren en daarmee de reden dat de één een goede PR-manager is en een ander niet. Heb je nu dus nog steeds geen idee hoe je goede onderwerpen kunt bedenken om jouw bedrijf in het nieuws te krijgen? Dan kun je ons in schakelen 😉 Groetjes Daisy    

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media