Van media-aandacht naar maximale impact: haal meer uit je PR met LinkedIn

Bij Continews helpen wij duurzame merken aan een hoog podium in de media. Wij genereren het nieuws, maar de kracht van free publicity stopt daar niet. Publiciteit zorgt voor zichtbaarheid en kan direct bijdragen aan conversie, maar wie nieuws strategisch hergebruikt, haalt er nog veel meer uit. Dit geldt in het bijzonder voor BtB-merken.
Author Roos
Date 10 maart 2025
Categorie Blogs & Vlogs

Bij Continews helpen wij duurzame merken aan een hoog podium in de media. Wij genereren het nieuws, maar de kracht van free publicity stopt daar niet. Publiciteit zorgt voor zichtbaarheid en kan direct bijdragen aan conversie, maar wie nieuws strategisch hergebruikt, haalt er nog veel meer uit. Dit geldt in het bijzonder voor BtB-merken.

 

LinkedIn: vergroot je impact en versterk je netwerk

Zonder LinkedIn en andere kanalen kan media-aandacht nog steeds voor nieuwe klanten en leads zorgen. Maar door nieuws structureel te delen via LinkedIn vergroot je de impact ervan. Hier bevinden zich namelijk al veel leads: mensen in commerciële rollen en seniorposities die direct invloed hebben op besluitvorming. Vaak zitten deze leads al laag in de salesfunnel. Wanneer zij via LinkedIn zien dat onafhankelijke media over jouw merk schrijven, groeit het vertrouwen. Dit creëert extra contactmomenten en verhoogt de kans op conversie.

 

De valkuil: ‘Dat doen we zelf wel’

Toch gebeurt dit hergebruiken in de praktijk zelden structureel. Veel bedrijven zeggen: ‘Dat doen we zelf wel.’ Maar vervolgens gebeurt het niet of slechts sporadisch. En dat is zonde, want hiermee laten bedrijven veel potentieel liggen.

 

LinkedIn ghostwriting: maak van nieuws een extra salestool

Daarom bieden wij LinkedIn ghostwriting aan. Zo zorgen we ervoor dat niet alleen de media-aandacht wordt gegenereerd, maar dat deze ook op de juiste manier en op het juiste moment bij de doelgroep terechtkomt. Onze opdrachtgevers komen maandelijks in de media én hun merk blijft top-of-mind bij de beslissers in hun branche.

 

PR is een investering: haal er alles uit

PR werkt altijd, ook zonder LinkedIn. Het levert zichtbaarheid, geloofwaardigheid en nieuwe leads op. Maar door media-aandacht structureel te hergebruiken via LinkedIn, vergroot je de impact en versterk je de relatie met je doelgroep. Het zorgt ervoor dat jouw boodschap niet slechts een eenmalige vermelding blijft, maar juist blijft doorwerken in het commerciële proces.

 

Wil je hier geen kansen laten liggen? Wij helpen je graag om het maximale uit je PR te halen.

 

CasPR

Tags BtB
09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media