Haarlem, 31 maart – Continews heeft de B Corp-certificering behaald. Deze certificering bevestigt dat Continews voldoet aan de hoogste standaarden op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoordelijkheid. Het markeert een belangrijke mijlpaal in de missie van Continews om nieuwswaardige en authentieke verhalen te vertellen met een positieve impact op de samenleving.
B Lab, een onafhankelijke non-profitorganisatie die wereldwijd bedrijven beoordeelt op vijf pijlers: het bestuur, het milieu, de klanten, de werknemers en de gemeenschap, kende de B Corp-certificering aan Continews toe. Om het certificaat te behalen, moest Continews minimaal 80 punten halen in de toetsing. Continews behaalde 89 punten en verbindt zich daarmee aan voortdurende verbetering en verantwoorde bedrijfsvoering.
Duurzame impact zichtbaar maken
“Er is steeds meer behoefte aan authentieke en impactvolle verhalen. Als PR-bureau, of voor intimi, nieuwsbureau helpen wij bedrijven hun impact zichtbaar te maken”, aldus Casper van Diemen, eigenaar van Continews. “We wilden onze propositie ook meetbaar maken. Dit certificaat onderstreept dat we ook waarmaken wat we beloven. Daar zijn we bij Continews enorm trots op.”
Wereldwijd netwerk
Met deze certificering sluit Continews zich aan bij een wereldwijd netwerk van bedrijven die streven naar een economie waarin winst en positieve impact hand in hand gaan. B Corps streven naar een inclusieve en rechtvaardige samenleving, en Continews is toegewijd aan het uitdragen van deze missie in haar werk. Om de B Corp certificering te behouden, moet Continews zich elke drie jaar hercertificeren.