Made Blue

The Made Blue Foundation invests in clean drinking water projects for everyone in countries where it is needed the most. The Made Blue Foundation does so in a transparent and entrepreneurial way, with a focus on business.
Author ContiNews
Date 14 April 2022
Categorie References
Name Machiel van Dooren
Machiel van Dooren
Author ContiNews
Date 14 April 2022
Categorie References
Name Machiel van Dooren

Goede doelen steunen
Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Niche abonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Ieder goed doel met een ANBI-status en CBF-keurmerk kan zich aanmelden, waarna de medewerkers gezamenlijk een keuze maken. Afgelopen jaar viel deze keuze op Made Blue Foundation. Mede-oprichter Machiel van Dooren vertelt: “Via Floris Licht van Novotel kwamen wij terecht bij Continews. Hij is ambassadeur en fan van Made Blue en tevens goed bekend met Continews. Hij attendeerde ons op de actie en wij waren direct enthousiast.’’

Made Blue Foundation
De Made Blue Foundation zet zich in voor schoon drinkwater voor iedereen, door te investeren in waterprojecten in de landen waar dat hard nodig is. Zij doen dit op een ondernemende en transparante manier, waarbij de focus voornamelijk op het bedrijfsleven ligt. “Wij zijn actief in de zakelijke markt en leggen onze focus voor 100% op samenwerkingen met het bedrijfsleven. Deze zijn voornamelijk gericht op de horeca, kantoren of to-go’’ vertelt Machiel.

Groeien door PR
PR is van groot belang voor de Made Blue Foundation, zo legt Machiel uit: “Aangezien wij een stichting zijn proberen wij zo efficiënt mogelijk om te gaan met publiciteit. Dit betekent onder andere geen geld uitgeven aan dure marketing en reclame. PR zorgt ervoor dat wij desondanks online zichtbaar zijn. Sinds wij met Continews samenwerken groeien wij nog verder, omdat de verhalen die wij met bedrijven realiseren nu constant worden gedeeld.’’


Altijd tijd voor een goed verhaal

Ook bij Made Blue wordt er maandelijks gekeken naar de nieuwsfeed van de komende tijd, toch is nieuws niet altijd te voorspellen, zo vertelt ook Machiel: “Iedere paar weken hebben wij een persoonlijk overleg met Continews, hierbij nemen wij resultaten door en kijken we naar wat komen gaat, dat werkt erg prettig. Toch komt het ook wel eens voor dat er ineens nieuws ontstaat. Het is natuurlijk niet ons vak dus op zo’n moment is het heel fijn dat Continews zo snel kan schakelen. Het lukt eigenlijk altijd om last-minute nieuws nog tussendoor op te pakken, waardoor wij ons nieuws alsnog op een mooie manier kunnen delen.’’

Een bijzondere samenwerking
Deze positiviteit is ook terug te horen als Machiel verder ingaat op de samenwerking met Continews: “Het is allereerst natuurlijk een bijzondere samenwerking aangezien Continews ons een jaar lang ondersteuning gegund heeft. Het contact is erg persoonlijk en heel direct. Wij zijn dan ook erg dankbaar voor deze samenwerking en merken dat het goed werkt. Vanuit ons netwerk komen er ook regelmatig leuke reacties, dus onderaan de streep zijn wij zeker heel erg verheugd.’’

Some results for Made Blue

Tags Sustainability
08-06-2022 Griekspoor is a multi-functional family business specialized in civil engineering since 1968. Griekspoor is very happy with Continews, because the agency succeeds in making his company stand out professionally in their specialized type of industry.
14-04-2022 We are one of the top three online travel agencies in the Netherlands. With our large customer database we have a lot of up-to-date customer data at our disposal, which reveals plenty of information about ticket sales and developments in the travel industry. The Continews team helps us with analysing these data in order to turn it into newsworthy content.
14-04-2022 Sure enough other PR agencies also proactively think along with their clients, but at Continews they really do it differently. They always give you extended feedback and let you know how well an item performed in the media. They also help us with building an image.
14-04-2022 Multibel is a Den Bosch-based company that provides an advanced alarm system for healthcare institutions, hospitals, councils, offices and educational institutions. Account manager Jens Beerkens explains it as follows: “What we provide is a calling system for calamities. It started out in hospitals. We then built an app to go along with it, with which organisations can easily and quickly alarm users in case of any calamities. With our system, organisations can alarm, inform and communicate all at once.”
Previous
Next
We turn your brand into a source of information for relevant news media