Hoeveel SEO-teksten moet je schrijven?

Voor SEO-teksten geldt de regel kwaliteit boven kwantiteit. De kwaliteit van de tekst bepaald ten eerste hoeveel deze wordt gelezen, hoelang mensen blijven lezen en of zij het wellicht delen. Ten tweede zijn de ‘bots’ van google zo geavanceerd dat ze dwars door een slap opgezette SEO-tekst heen prikken.
Author ContiNews
Date 31 augustus 2021
Categorie Blogs & Vlogs
sergey-zolkin-_UeY8aTI6d0-unsplash
Date 31 augustus 2021
Categorie Blogs & Vlogs

Kwaliteit boven kwantiteit

Voor SEO-teksten geldt de regel kwaliteit boven kwantiteit. De kwaliteit van de tekst bepaald ten eerste hoeveel deze wordt gelezen, hoelang mensen blijven lezen en of zij het wellicht delen. Ten tweede zijn de ‘bots’ van google zo geavanceerd dat ze dwars door een slap opgezette SEO-tekst heen prikken. 

Relevantie

De hoeveelheid SEO-teksten zal naast kwaliteit afhankelijk zijn de van de relevantie van het onderwerp. Gaat dit over je core-business? Dan is het goed om hierover te blijven schrijven. Content maken over wat jouw organisatie beweegt, de laatste innovaties in de branche en dingen waar jij tegenaan loopt zijn altijd relevant. Mijn antwoord op de vraag ‘Hoeveel SEO-teksten moet ik schrijven?’ is dan ook: oneindig. Mits de teksten van hoge kwaliteit en relevant zijn. Hulp nodig bij het schrijven van deze content? Neem contact met ons op. Tom Winter  

10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media