Wat hebben een interne nieuwsbrief en het intern imago met elkaar te maken?

‘Werk thuis, tenzij het niet anders kan’. Dat is inmiddels al een geruime tijd de oproep van het kabinet. Online verbonden zijn is in deze periode onmisbaar. We werken thuis, vergaderen virtueel en blijven digitaal verbonden met vrienden en familie. We ervaren meer dan ooit tevoren hoe makkelijk het eigenlijk is om digitaal contact te leggen. Met collega’s, met klanten, met vrienden en familie. Zowel gewoon binnen Nederland als daarbuiten. Maar toch… toch gaat er niets boven elkaar fysiek zien én spreken.
Author ContiNews
Date 18 december 2020
Categorie Blogs & Vlogs

‘Werk thuis, tenzij het niet anders kan’. Dat is inmiddels al een geruime tijd de oproep van het kabinet. Online verbonden zijn is in deze periode onmisbaar. We werken thuis, vergaderen virtueel en blijven digitaal verbonden met vrienden en familie. We ervaren meer dan ooit tevoren hoe makkelijk het eigenlijk is om digitaal contact te leggen. Met collega’s, met klanten, met vrienden en familie. Zowel gewoon binnen Nederland als daarbuiten. Maar toch… toch gaat er niets boven elkaar fysiek zien én spreken. De fysieke afstand die gepaard gaat met thuiswerken, maakt het lastiger om de juiste verbinding te voelen met kantoor en met collega’s. Dit maakt interne communicatie binnen een organisatie steeds belangrijker. Communiceer met je medewerkers! En dan bedoel ik niet het praatje via die georganiseerde online koffiedate, maar het frequent en consequent informeren, inspireren en verbinden van collega’s. Medewerkers die geïnteresseerd zijn in ontwikkelingen binnen de organisatie (en in elkaar!) zijn waardevol. Van de week hebben wij voor een klant van ons een fysieke interne nieuwsbrief opgeleverd. Ouderwets? Nee hoor! Zo hebben jouw medewerkers de mogelijkheid om de nieuwsbrief overal en altijd te kunnen lezen, ook thuis. Uiteraard met een kleine kanttekening, want we houden natuurlijk niet van papierverspilling. Dus door bijvoorbeeld elk kwartaal een interne nieuwsbrief te versturen, is het printen van deze nieuwsbrief een bewustere keuze dan het wekelijks versturen van een nieuwsbrief. Blik in deze interne nieuwsbrief terug op het afgelopen kwartaal, belicht mooie projecten en behaalde resultaten. Neem je medewerkers mee in de plannen en veranderingen. Een update vanuit HR of IT bijvoorbeeld, over eventuele wijzigingen die eraan komen. Ook een leuke toevoeging die denk ik echt zorgt voor verbinding, zijn foto’s. Grappige, leuke, gezellige foto’s van collega’s. Tijdens het werken, of tijdens een koffietje of borrel. Die collega’s zelf gemaakt en reeds gedeeld hebben! Op deze manier maak je ze onderdeel van de nieuwsbrief, en wordt het niet alleen maar een praatje vanuit de directie/het management. Als je het goed aanpakt kan het een krachtig middel zijn om medewerkers te informeren, te verbinden en om betrokkenheid te creëren. Dit draagt bij aan het interne imago van jouw organisatie. Lijkt het je leuk om hier een keer over te sparren? Om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op. Groetjes Els

09-04-2024 Ieder jaar kiest Continews een goed doel uit om gedurende 12 maanden gratis voor te werken. Een gift in de vorm van een Nicheabonnement, waarbij maandelijks proactief media-aandacht wordt gegenereerd. Afgelopen jaar viel de keuze op Made Blue Foundation.
18-01-2024 Univé Noord-Holland is een regionale vestiging van Univé, een Nederlandse verzekeringsmaatschappij die opereert als een coöperatie. Dat doen ze onder andere vanuit twaalf winkels verspreid over Noord-Holland, het Groene Hart en Zwolle. Al sinds 1794 helpt Univé Noord-Holland risico’s te voorkomen, gevolgen te beperken en te verzekeren wat écht nodig is. Karin Groot van Univé Noord-Holland vertelt over hun manier van werken en over de samenwerking met Continews.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media