Hoelang duurt het voordat SEO-activiteiten resultaat opleveren?

Hoger komen binnen Google is voor elke organisatie een waardevolle investering. Hoe je dat doet veranderd per jaar en zoals bij veel onderwerpen leiden er meerdere wegen naar Rome. Meer weten over de manieren hoe je beter gevonden kan worden?
Author ContiNews
Date 6 januari 2022
Categorie Blogs & Vlogs
SEO-1
Date 6 januari 2022
Categorie Blogs & Vlogs

Hoger komen binnen Google is voor elke organisatie een waardevolle investering. Hoe je dat doet veranderd per jaar en zoals bij veel onderwerpen leiden er meerdere wegen naar Rome. Meer weten over de manieren hoe je beter gevonden kan worden? Lees dan mijn eerdere blog: “10 tips om je SEO (organische vindbaarheid) te verbeteren voor 2021”. Maar hoelang duurt het voor deze activiteiten zijn vruchten afwerpt? Hier is lastig antwoord op te geven om dat dit van ontzettend veel factoren afhangt. Volgens Google duurt dit 4 tot 12 maanden en daar ben ik het wel mee eens. Ik hoor je denken: “4 tot 12 maanden? Dat is wel erg lang…” en dat is het ook. Toch is het een lange termijn investering die veel voordelen heeft: 

  1. De positie van jouw website in Google zal niet snel verloren gaan
  2. Google Ad’s worden goedkoper wanneer jij een hogere plek claimt
  3. Je hebt structureel content die je kan delen met jouw doelgroep
  4. Technisch is jouw website in orde (dit is een van de pijlers van Google)
  5. Als je eenmaal bovenaan staat zal het verkeer op je website stijgen

Hulp nodig met het optimaliseren van jouw website of aan de slag gaan met SEO? Neem dan contact met ons op.  Tom Winter 

10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media