Wat is PR?

PR, marketing en communicatie zijn voor velen holle begrippen. Dat geldt ook voor mij. Maar laatst kwam ik zo’n mooie definitie van PR tegen, dat het door mijn gedachten blijft gaan. Hij is afkomstig van Marnix Geus, auteur van het boek Mensenhandel en grondlegger van Het PR Bureau, en luidt als volgt: PR gaat over attent zijn. Betrokken zijn bij mensen.
Author ContiNews
Date 1 augustus 2019
Categorie Blogs & Vlogs
Wat-is-pr
Date 1 augustus 2019
Categorie Blogs & Vlogs

PR, marketing en communicatie zijn voor velen holle begrippen. Dat geldt ook voor mij. Maar laatst kwam ik zo’n mooie definitie van PR tegen, dat het door mijn gedachten blijft gaan. Hij is afkomstig van Marnix Geus, auteur van het boek Mensenhandel en grondlegger van Het PR Bureau, en luidt als volgt: PR gaat over attent zijn. Betrokken zijn bij mensen. Persoonlijke aandacht geven. Vragen stellen. Luisteren. Tijd vrijmaken. Hen serieus nemen. En… op het juiste moment mensen aan elkaar koppelen. Een goede PR-adviseur is supernieuwsgierig en gebruikt op slimme en tactische manier informatie om effect te genereren. Dat brengt mij op een kleine aanvulling van de mooie definitie van Marnix: PR gaat over attent zijn. Betrokken zijn bij mensen. Persoonlijke aandacht geven. Vragen stellen. Luisteren. Tijd vrijmaken. Hen serieus nemen. Snappen hoe een betreffende markt beweegt. Doelgroepen begrijpen. Voelen wat nieuws is en proactief anticiperen hierop. De laatste vier zinnen voeg ik toe omdat je uiterlijk wel de business moet snappen om waardevolle resultaten te generen voor klanten, hoe nieuwsgierig en attent je ook bent ? Casper van Diemen  

10-09-2025 Holland Solar werkt al langere tijd samen met Continews voor de persvoorlichting. De samenwerking wordt nu uitgebreid. Waar Continews zich tot nu toe exclusief richtte op zonnestroomsystemen op woningen, zal het bureau voortaan de persvoorlichting verzorgen voor alle zonne-energieonderwerpen van Holland Solar.
04-08-2025 In een tijd waarin onduidelijk politiek beleid, kritische mediaberichten en soms zelfs onbegrip de energietransitie onder druk zetten, is heldere en eerlijke communicatie belangrijker dan ooit. Juist in deze complexe context is het van grote waarde om een communicatiepartner naast je te hebben die niet alleen de media begrijpt, maar ook écht weet waar jij als organisatie voor staat.
Vorige
Volgende
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media